20 Temmuz 2009 Pazartesi

13 Temmuz
Gece uyandırdım ama bence çok fark etmedi. Yani 23de zorla emzirdim belki 10 dk bir şey, sonra yavru 2 buçukta uyandı. Belki emzirmesem 1 buçukta uyanırdı. Yani 9da uyuyunca aslında 2 civarı uyanırsa, 5 saat uyumuş oluyor –ki bence 2 aylık bir bebek için iyi bir süre. Belki 11de değil de 12de mesela emzirmek daha anlamlı. Bence dün akşam acıkmamıştı daha… Bir de emin değilim, uyuyan bebeği uyandırma konusunda hala. Tracy e göre 23de rüya öğünü verince sabaha kadar uyurmuş; yok artık bence!! Gerçi 5 saat uyuduğuna göre 6 saat da uyuyabilir. Garip olan sabaha karşı daha kısa uyuduğu. Mesela dün gece 2buçukta emdi, güzel, sonra beş buçukta emdi, e bu da güzel 3 saat ara. Ama sonra gazı oldu. Yediye doğru uyandı. Bir saat oyalandı, sonra 8 civarı daldı yine. Bence esas olan çocuğun kendi gelişimi içinde gece uyuduğu kesintisiz sürenin artması. 21de uyuyan bir bebeğin de 02de uyanması mantıksız değil bence..
Şu an itibarı ile karar verdim. Biraz oluruna bıraktım. Benim geçen hafta midem ağrıyınca, stres olunca, biraz da depresif olunca değişti Can’ın düzeni. Bence anladı gerginliği ve şimdi o da toparlamaya çalışıyor. Karşılıklı olarak gerilmişiz bence. Ben geçen hafta cidden ağrıdan ölüyordum ama çaktırmıyordum kimseye. Üstüne bir de ishal, halsizlik gelince cozuttuk ana oğul. Karar verdiğim şu ki bir süre anne bloğu ve Tracy okumayacağım. Okudukça kafam karışıyor, oğluma göre değil genele göre davranıyorum. Sadece uyku ve meme saatlerini tutacağım kaba taslak. İçim ve bedenim rahat olacak ki kuzu da kendini iyi hissetsin.
Kuzucum uzun bir uyku çekti bugün. 14den 17ye kadar uyudu. Sonra babayı bekledi :) Yemeğimizi yerken ve sonrasında iki memeyi de verdim. Yine “zayıf bu çocuk” halim tuttu:)Neyse iki memeyi de aldı, gaz çıkardık, sonra banyoyu yine sakince bekledi, gıgıldadı:) Bu akşam küveti doldurduk ve içine soktuk, sanki daha çok sevdi, üsteliikkk ilk defa çıkınca ağlamadı:) Hem şaşırdık hem çok sevindik babayla.. Sonra kucağıma aldım, meme vermeden sakinleşsin dedim. Vee oldu:) Norah Jones çalarken dans ettik kısa bir süre, sonra omzuma yasladı başını ve 5 dk içinde uyuya kaldı:) 20:30da uyudu yavrum..
Bugün değişik birkaç ses daha çıkardık, artık beni görünce dolu dolu gülüyor, yemek istiyorum yanaklarını sürekli öpüyorum. Bir de bugün nasıl iletişim kurdu benimle inanamadım! Resmen konuştu kuzum, göz kontağı inanılmaz arttı. Üstelik de yatağının taam tepesindeyken gördü beni takip etti. Çokk yavru çok maşallah:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder