11 Ağustos 2009 Salı

Huzurlu ebeveynler mutlu bebeklerin 3 SA’sı: SAğlık, SAbır, SAğduyu

Keşfettim. Benden önce eminim yüzlerce kez keşfedilenleri ben de keşfettim. 3 tane SA’nın huzurlu bebek ve çocuklar için gerekli olduğunu bu sabah keşfettim.
Can’ın doğumundan bu yana, “Kendime iyi bakmalıyım, hasta olmamalıyım” ruh halindeyim. Hele hele gripten, soğuk algınlığından çok korkuyorum. Hani vücudun her yeri kırılır, eklemler ağrır ya, öyle bir halsizlikle nasıl bakarım Can’a diye düşünüyorum. Düşünmeyelim, çağırmayalım, sağlıklı bir kış geçirelim.

Gelelim SA’lara.. Mutlu bir bebek için annenin sağlıklı olması çok önemli. Sadece fiziksel değil ruh sağlığını da içeriyor sağlık. Annenin kendini iyi hissetmesi, kendinden memnun olması, bedensel ağrılarının olmaması, bebeğe verdiği bakımın getirdiği yorgunlukla baş ediyor olması hem kendi mutluluğu hem de bebeğin huzuru için şart. Aksi halde anne çabuk yorulunca, bebeğin bakımı da zorlaşıyor, anne yoruldukça, yaptığından keyif alamamaya başlıyor. Halbuki SAğlıklı anne eşittir SAğlıklı bebek..

İkinci SA sadece bebeklikte değil, çocuk sahibi olunan ilk andan çook ileri yıllara kadar lazım bir SA. Sabır herkeste aynı oranda yok, ama lazım. Misal, bazen Can’ın karnı doymuş, altı temiz, uykuya hazır olduğu anda, ben de uyumak üzere hazırlanırken, önce gazla başlayan, hıçkırıkla devam eden, ardından bezden taşan kakalar, yıkanma, üst değiştirme, bu sürecin sonunda da tekrar acıkma ile devam eden uzuuuun zamanlar olabiliyor:)
Önce ilk SA alıyor sahneyi, yani sağlıklı olmak, beliniz boynunuzun sağlam olması, motivasyonunuzun yerinde olması... Ardından ise ikinci SA. Sabırlı olmak gerekiyor. Çünkü o savunmasız ve size muhtaç varlığa bakarken karşınıza hep sürprizler çıkabilir, beklenmedik durumlar olabilir. İleriki yaş çocuklarında ise sabrın yalın halinden, birçok haline geçeceksiniz (iki yaş krizleri, yeme alışkanlığı, öfke patlamaları vs..).

SAğduyu ise bambaşka bi şey.. Herkeste yok, gelişir mi bilinmez, tarifi zor. Ben kendimdeki sağduyuyu içgüdülerim, mantığım ve deneyimlerimi aynı kapta eriterek sunuyorum oğluma. Zor bir karışım, dozunu her zaman ayarlamak kolay değil. Ama sağduyulu olabilen anne babaların çocukları ile güçlü bir iletişim kuracaklarına inanıyorum...
Bakalım Can büyürken başka ne SA’lar keşfedeceğiz..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder