4 Ağustos 2009 Salı

Bir faydamız olsun..

Bu yazı Can'dan hediye. Çünkü O'nunla beraber geliştirdiğimiz uyku düzenini anlatacağız. Nitekim yaklaşık 5 haftalıktan beri geliştirdiğimiz bir rutin sayesinde O da ben de huzurlu geceler geçiriyoruz..
Öncelikle uykuya bir rutin eşliğinde geçmek çok önemli. Açıklaması gayet basit. Rutin düzen demektir. Düzense güvence ve güvenlik. Güvence verdiğiniz, güvende hissettirdiğiniz sürece uykuya geçmek de rahat olur. Ama tabii, gaz, karın ağrısı, aşılar, büyüme atakları, diş çıkarmayı bir kenarda tutarsak..
Ben Can'la ilk bir hafta salonda yattım. O salonda park yatakta yatıyordu, ben de yanındaki üçlü koltukta. Yatağımız yüksek geliyordu ve dikişlerimden dolayı kanepede bol yastıkla çok rahat ediyordum. 10 günün sonunda ise ben iyileştim ve Can da kendi odasındaki yatağına geçti. O gün bugündür de gece uykularını hep odasında ve yatağında uyuyor. Gündüz uykularını uzun süre gece-gündüzü ayırt etmesi için salonda park yatakta uyuttum, şimdi % 80 gündüz uykuları da odasında - eğer çok sıcak değilse.. Yani rutinin ilk adımı gerçekten erken başlamak. Çoğunlukla nasıl başlarsanız öyle gidiyor. Çünkü her yaptığımızla bebeğimize "Bak bu senin uyuma şeklin/yöntemin" diyoruz. Bu yüzden de ne dediğimize dikkat etmemiz lazım..
Bizde uyku öncesi rutin şöyle; meme, banyo, biraz daha meme -şimdi bazen emzik-, ninni ve uyku. Bu arada bu rutini kurarken bir ara Can 21'den önce uyumuyordu. Biz de "Hımm bak çocuk akşam olmadan uyumuyor, aferin" diye mutlu oluyorduk. Ama sonra bebeklerin 19-20 civarı uyumaları gerektiğini öğrenince saati erkene çekmeye çalıştık. Önce 20:30a çektik. Bir ara orada takıldık. Sonra ben fark ettim ki, yaz geceleri hava geç karardığı için uyumuyor oğlan! Artık bizim evde 19:30 gibi aniden gece oluyor:) -panjurlar sağolsun-..
Bu arada ben üşenmeyip her gece banyodan sonra pijama giydiriyorum, şu ayaklı olanlardan, bu da ona bir mesaj gönderiyor bence.. Bir de odada yağmur sesi, Norah Jones, Bach çalıyor uyumadan önce..
Her çocuğun düzeni, saati, uyuma tarzı farklı. Ama en önemlisi çocuğun yaşayacağı huzur...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder