31 Mayıs 2012 Perşembe

Sahibinden, sık kullanılmış, 2.5 yaş krizleri baş etme teknikleri..

Bitti mi sandınız böyle yazınca:)) Hala her gün 1-2 "arıza" çıkıyor. Ama artık biz de Can da biraz daha "ehil" olduk :) Kimi krizleri "atlatıyoruz" kimileri "büyüyor", kimileri "sönüyor" kimileri "önleniyor". Anlayacağınız çeşit çeşit kriz var..

Dedim ya birkaç teknik var işe yarayan, not düşmek adına yazayım dedim.

1."Benim seninle geçinmeye gönlüm var" hali: Bir defa bu ruh halinde olunca zaten sorun çıkmıyor :P. Yani maalesef işin büyük kısmı annede bitiyor: Anne "iyi" ise çocuk da -genelde- iyi oluyor. Anne çocuğun "arıza"sını tamir edebiliyor, taşıyabiliyor. Geçinmeye gönlümüzün olduğu günler daha kolay geçiyor. (Ama işte en gıcık saptama da bu herhalde).

2."Pas veeee gooool!": Türkçesi: bir çocuğun neden iki ebeveyni olmalı.. Çünkü biri yorulunca veya pili bitince diğeri devreye girebiliyor. Allah tek ebeveynlere sabır versin. (Kardeş geldiğinden beri bir kişiye bir çocuk düştüğünden bu madde her an değişebilir :))

3."Sakiiiin bir ses tonu ile çocuğunuzun seviyesine inip konuşun": Türkçesi: derin bir nefes alın önce, bir daha alın, 1.maddeyi hatırlayın. Öfke öfkeyi, telaş telaşı, endişe endişeyi büyütüyor. Sakince konuşmak, sarılmak, O'nun yüz ifadesini aynalamak, hissettiğini dillendirmek kitaplarda yazdığı gibi işe yarıyor.-ciddiyim

Can'ın öfkelendiği anlarda gidip ona sarılmak, çok iyi geliyor. "....olduğu için kızdın bana" dediğimde genelde gözü yaşlı biçimde başını sallıyor. O zaman O da ben de rahatlıyoruz..

4. "Peki o zaman sen biraz sakinleş sonra tekrar konuşalım": Türkçesi: şimdi bu mevzu devam ederse, ben yangın var diye bağırabilirim, en iyisi biraz duralım.
Can bu teknikle "sakinleşmeyi" birazzz öğrendi. Neden sakinleşmesi gerektiğini ise kriz olmayan başka anlarda anlatmıştık.. Bir de üstüne yanıma gelip "kızgınlığın geçti mi anne?" diye sorunca, pek hoş oluyor :))
Not: kızgınlığınız yarım saatten fazla sürüyorsa, başka bir mesele olabilir..

5."BENN SAANNAAA BAĞIIRIYORRR MUYUMMMM??": Türkçesi: dediğimi yap yaptığımı yapma. Model olmak çok stresli bir iş! BabaCan'a dedim ki, "Ya Can 'bana ne' demeyi öğrenmiş, nereden acaba?" 15 dakika sonra baba bir diyalogda iş yerineki bir duruma çözüm (!) ararken bu iki kelimeyi gayet güzel kullandı. Cevabımızı almış olduk..

Ege ve Can'ın uyanmasına geri sayım başladığından kaçarım.. Ek tekniklerle konumuz devam edecek, bir yere ayrılmayın...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder