22 Ekim 2009 Perşembe

İnsiyatif aldım..

5.ay kontrolümüzde doktorumuz boy ve kilomuz da yerinde olduğu için "Anne sütü ile devam ediyoruz" deyince BabaCan ile gözgöze geldik. Ben yavaş yavaş işe dönüyorum ve Can geceleri 23-02-04 gibi emdiği için süt stoklamak çok kolay olmuyor. Sağsam da sütler artık 180 cc içen Can'ımızın damağının kovuklarında kayboluyor :)

Biz de sorduk ne yapalım diye. Ben "ilk 6 ay anne süt"çülerden olduğumdan mamaya pek sıcak bakmıyordum. Ama doktorumuz Can'ın hem fizyolojik hem de gelişim olarak hazır olduğunu günde bir kez 160-180 cc olmak üzere devam sütü verebileceğimizi söyledi. Hatta "Kavanozlardaki meyve ve sebze pürelerini deneyebilirsiniz" dedi.

Can yaklaşık 3 haftadır ne yersek bakıyor, bardak ve tabaklara saldırıyor :) Bence yeni tatlar denemeye hazır.

İçimden hazır püre ile başlamanın çok doğru olmadığını söyleyen sesi aldım yanıma, gittik cam rende aldık. Eve gelince bir dilim armutu rendeledim. Armut suyunun biraz kıvamlı bir haline dönüştü armut dilimi. Hediye gelen kaşığımızı aldık, videoyu kurduk :)

Can muhteşem bir performans sergiledi! Bayıla bayıla götürdü armut suyunu! Tabağa saldırdı, kaşığı yutacaktı, o kadar eğlendi ki arada kahkahalar attı. Yuttukça kendine şaşırdı, ardından hemen elimi kendine çekti "bir kaşık daha" der gibi.

Nitekim anne bugün insiyatif aldı ve meyve tatması için 1 ay daha geçmesine gerek olmadığına inandı.Sebzelerden şimdilik uzak durmakta fayda var sanki. Böyle elma armut devam edelim bakalım..

Aslında feci kafam karıştı okudukça. Kimi doktor önce yoğurt demiş, kimisi meyvelerle başlatmış, kimisi sebze çorbaları vermiş. Kimisi meyveleri önce denetmeyin, tatlılar sonra demiş. Kimisi ilk 6 ay kesinlikle tatmasın bile demiş...
Bebeğe göre değişiyor sanırım.. Yine de tecrübeli annelerin ek besin deneyimlerine açığız :)

Bir de tabii 6. ayımız için doktorumuzun diyecekleri için sabretmek lazım..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder