5 Mayıs 2010 Çarşamba

Ey bebekler sizi 11.aya kadar neler bekler?



Valla ben Can olarak bir kitap yazacağım. Annem boyuna okuyup duruyor bebekler hakkında. O kitapların bir tanesi de bir bebeğin ağzından değil. Hepsi spekülasyon kardeşim!! Sordunuz mu bize? Dediniz mi dişten mi uyanıyorsun? Ya da sordunuz mu, ben sabahları yumurta yemekten memnun muyum bakalım?

Bu yüzden henüz 11. ayına gelmemiş arkadaşlara, başlarına gelecekleri şimdiden haber vermek istedim.

Doğum anı: Güzel bir an. Annenin göğsüne veriliyorsun, o an muhteşem. Ben bir ara çok ağladım. Çünkü annemi odaya çıkarmışlardı. Neyse hemen babam aldı da ferahladım.

İlk gün/gece: Bir garip hissediyor olabilirsiniz. Süt lazım, bez lazım, anne lazım.. İlk gün annemin karnına dönebiliyor muyum diye merak ettim..

1.ay: Gözlerinizi açabiliyorsunuz, memeyi daha kolay buluyor insan. Bazı arkadaşların doğal gazı oluyor. O zormuş diye duydum. Babaannemin bir formülü var isteyene veririm.

2.ay: 40'ı çıkmak olayı bu arada oluyor. Gülümsemek denen bir şey yapın, çok mutlu oluyorlar. Bir de tepenizde çıngırtılı bir şeyler döndürmeye başlayabiliyorlar.

3.ay: Bizimkiler beni bu ayda tatile götürmüşlerdi. Tırsmayın gidilebiliyor. Bir de bu ay ilk aylardaki sıkıntılar azalıyor, annelere verin müjdeyi..

4.ay: Bu ayda sosyalleşebiliyoruz. Etraftaki insanların farkına varıyoruz. Mesela ben annemin işyerine gidiyordum, duruyordum bayağı.

5.ay: Şimdi bu 5.ayda bana bir haller olmuştu. Annem oturma çabalarıma bağlamıştı. Oturtsalar da, kaldırsalar da bir kım kımdım. Neyse kısa sürdü. Bir de elma armut suyu vermeye başlıyorlar. Söyleyin silikon kaşıklardan alsınlar, onlarla iyi besleniliyor.

6.ay: Aaaa bak ben bu ayı sevmiştim. Oturabilmeye başladım. Bir de patates havuç elma suyu girecek hayatınıza, deneyin derim. Amaaaa tabii sütün yerini tutamazlar.

7.ay: 7 ayı bak tam hatırlamıyorum. Aaaaa dur dur iki tane dişim geldi benim bu ay.. Yani akan salyalarınız varsa, dişler gelince duruyor onlar, deliksiz bile uyunuyor.

8.ay: Bu ayda da emekleyen arkadaşlar bayağı hareketleniyormuş. Şahsen ben tercih etmedim. Daha geç de olabiliyor. Bu ay yemekler çeşitleniyor, süper!!

9.ay: Bu ayda ben bir açıldım bir açıldım sormayın. Hazırlanın ey bebekler, bu ayda pek değişiyoruz. Bir sosyallik, bir değişim, bir açılma hali. Kahkahalar oyunlar gırla.. Büyüyorsunuz :)

10.ay: Henüz geride bıraktığımdan pek iyi biliyorum. Bu ayda da yeniliklere devam. Ama bu ay gece uyanmalarınız geri gelebilir. Nitekim sanırım yürüme telaşemizden oluyor bunlar..

11.ay: Hala içindeyim:) 1 yaşa yaklaşırken boyuna soru soruyorlar. Kuş nerede? Anne nerede? Tiktak göster:)) Gösterin, çok mutlu oluyorlar:)

Bir dahaki yazımda sizlere anneler günü vesilesi ile anneleri mutlu etmenin sırlarını anlatacağım:))

2 yorum:

  1. Kaan henüz 10 aylık.. Can abimizi severek okuyoruz. Kitap yazarsa da severek okuruz annesi:)

    YanıtlaSil
  2. Kaan çok teşekkür ederiz, kitap yazarsam sen de iletirsin görüşlerini :))

    YanıtlaSil