30 Nisan 2010 Cuma

Tesipt mimi - Can'ın ağzından :)

Ha ha şu anneler çok alem. Damla Teyze tespitlerini yazmış anneme de sen de yaz demiş. Ama bu sefer ben yazacağım, üzerinden tespit yapılan benim neticede :))

1.Gece uyanmaları: Şimdi bu konu bizim evde çok hassas. Annem ben çok minik bir bebekken gece uyanmamı mutlulukla beklerdi. Sonra ne oldu anlamadım bizimkilerin treysi ferber gibi isimler zikrettiklerini işittim. Kendilerince çok kıyamadıklarından bir şeyler deneyip bıraktılar. Bence iyi de oldu. Ben hala uyanmaya devam ediyorum valla.

Tespit: Bebekler gece uyanmak istedikçe diş, meme, emzirme, 9 ay sendromu, yürümeye başlama gibi bahaneler uydurabilirler, maksat anne babayı koklamak :))

2.Yemek yeme: Bu bizim evde fena değil. Annem babam bakıcım keyifleri iyiyse güzel yemekler yapabiliyorlar. Ama annem geçen gün faydalı yemek vericem diye etli ıspanak yaptı, yer miyim?? 6-7 aylıkken pek olayın farkında olmadığımdan ben anlayana kadar olay olup bitiyordu. Şimdi dil denen uzattığım bir şey var, yokluyorum, beğenmezsem yemiyorum..

Tespit: Annem rahat ben rahat annem "ya yemezse" modundaysa onu haksız çıkarmamaya çalışıyorum :)))

3.Annemin aldığı kilolar: Az aldı annem. Verdi de hepsini. Gel gör ki, ben çok bilemiyorum ama o 50 kilo ile bu 50 kilo nasıl bu kadar farklı olur deyip duruyor. Kot diye sevdiği bir şey var, içine giremiyormuş, ona üzülüyor.

Tespit: Anne bedeni diye bir şey var, yoksa benimle nasıl uğraşır :)

4.Motor beceriler: Ben bebekken hiç yüzü koyun durmazdım. Hemen zırlardım. Annem geç emeklememi de buna bağlıyor.

Tespit: Amaaaaannnn yürümeyen bebek yok, dişi çıkmayan da yok, ama tummy time yararlı bir şeymiş velhasıl.

5.Blog anneliği: Annem blog yazmaya başlayalı bir seneye yakın oldu. Benim annem psikolog, çocuklarla çalışıyor, ilk defa söylüyorum size. Tam da bu yüzden de hiç bir şey öğretmeden, anlatmadan yazmaya çalışıyor bloğu, eğlenelim diye:))

Tespit: Blog yazarı annelerin kalemleri kadar, espri yetenekleri de güçlü bence, hep gülüyoruz annemle okurken :)

6.Erken sosyalleşme: Valla ben 4 günlükten beri dışardayım. O park senin bu gezi benim gezdik durduk. Ben de alıştım, insanları sevmeye başladım. Gülüyorum şimdi konuşanlara bana..

Tespit: Ne kadar erken dışarı çıkma, o kadar sosyal bebek :) Bakınız ben..

Tespitlerim bunlardır, bir sonraki yazımda 11.ayda sizi neler bekler konusuna değineceğim, beğenilirsem Açık Radyo'da program yapmak istiyorum. Esen kalın:)))

2 yorum:

  1. Can, seni de çok seviyoruz anneni de. Sen sık sık tespit yaz :)

    YanıtlaSil
  2. Sağol Damla Teyze :) Biz de seni ve Ilgaz'ı çok seviyoruz :)

    YanıtlaSil