30 Eylül 2009 Çarşamba

Denemee 1-2 see seee...

Dün bahsettiğim bloğu okurken "Yok artık ben bunu nasıl düşünemedim!" dediğim bir an oldu. Ne garip ki bazen burnumuzun dibindekini göremiyoruz, hele benim gibi burnunuz biraz büyükse :)) (Şeklen yani).

Dün bahsettiğim bloğu okurken, kısa gündüz uykuları hakkında şöyle diyordu: Bebeklerin uykuya geçmeleri ve uzun uyumaları için ince bir çizgi var. Öyle bir zaman diliminde uyumalılar ki, ne çok yorgun olmalı, ne de az uyarılmış.

Can genelde 1.5 saat civarı uyanık kalıyordu. Ben de ilk sinyalleri alınca koyuyordum yatağına. Ama bir yarım saat de yatakta geçiyordu. Gündüz uykuları da kurulmuş saat gibi 45 dakika civarıydı. Bugün, dün öğrendiğimi uygulamaya karar verdim.

Can'ı iki saat uyanık tuttum. Gerçi zaten çok zor olmadı, oyuna bayıldığı için seve seve ayık durdu. Sonrasında yatırdım. Ninni, emzik bile gerekmeden küt diye uyudu. Veeee esas bomba; aylar sonra ilk defa iki tane 1.5'ar saatlik nap yaptı.

Demek ki neymiş; kısa öğlen uykularını uzatmak için uyanık olduğu vakti uzatmak gerekiyormuş. Ama çok da değil, o zaman da uykusuzluk başlarına vuruyor..

İnce çizgi yani...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder