22 Kasım 2009 Pazar

Ek gıdaya geçiş: Mimlerden derleme :)

Sevgili Özgür Anne, Kiraz Sevdası, K.İ.S.D, Yeliz ve Sinem'e çok teşekkür ediyoruz. Üşenmediler, bizimle tecrübelerini paylaştılar. Buradan link vermeyi denedim ama beceremedim, en alta bloglarını yazdım..

Tüm yazılanları hem kendim için hem de henüz ek gıdaya geçmemiş anneler için toparlamak istiyorum.

1.İlk hafta genellikle sebze çorbası/püresi ile başlanıyor. Kimi doktorlar anne sütü ile yulafı veya pirinci tercih ediyorlar. Sebzeleri, -ki öncelikle havuç ve patates eşlenebiliyor- 3 çay kaşığı pirinçle 4 bardak suda haşlıyoruz. 40 dakika sonra alıp, süzgeç yardımı ile posa haline getiriyoruz. Doktorumuz önce suyunu verin dedi ama Can çok hevesli olduğu için ben direkt püre yapıp verdim. Yedik, reddetmedik:) Hatta sevdik sanırım :) Sonra sonra zeytinyağı da ekleyeceğim bir tatlı kaşığı.. Belki sonra Can'a uygun bir tarhana çorbası tarifine geçebiliriz.

2.İlk bir hafta çok deneysel olmamakta fayda var sanırım. Havucun yanına 2-3 günde bir değişik bir sebze ekleyerek farklı kombinasyonlar yapabiliyoruz. Sebzeleri ilk günlerde tek tek de verebiliriz. İkili gruplarda tatları daha rahat ayırabileceğinden acele etmemek lazım. Ben 2-3 gün havuç patates pirinç gideceğim. Sonra kabak, brokoli eklemeyi düşünüyorum. Balkabağı da bir seçenek :)

3.Pirinç sevmeyen minnoşlar için irmik de kullanılabilir. Patlıcan, biber, roka vs olmaz, aman dikkat..

4.Meyveleri mevsiminde bol bol vermek güzel bence. Ben elma ve armutla başladım. Muzu erteliyorum. Tadı bayağı baskın, önce sebzeleri güzelce deneyelim, muz sonra.. Bugün armutu cam rendeden geçirdim. Yedik, sevdik :) Akşam üstü de Amasya elması alıp filesine koyup verdim. Süper bir manzaraydı :)) File süper bir buluş bence..

5.Devam sütü ve kavanoz maması konusunda dengede olmak en iyisi. "Asla vermem" değil, öncelik onlarda olmamalı. Çünkü 6-7-8. aylarda aslında temel gıda hala anne sütü. Ama benim gibi işe dönen anneler için gerekebiliyor. Evde bulunsun, arada denensin, zaman ilerledikçe meyvelerle karışsın olabilir..

6.Tahıllılardan çok umutluydum. Bu akşam bir kaç kaşık verdik ama içimden bir ses bunun gece uyanmalarını çok durdurmayacağını söylüyor.. Göreceğiz. Tahıllılardan muhallebi yapın diyor tarifinde. Ben biberonla vermeyi denedim ama deliği tıkandı:) Anlamadım nasıl olacak...? Bence gece emmelerinden bebekler vazgeçmek niyetinde değiller, sütümüz olduğu müddetçe..

7.Yoğurt konusunda babymixler kolay ve güvenli. Henüz yoğurt mayalamayı denemedik. Belki bir gün anneanne ile deneriz. Ama şart değil gibi sanki..

8.Günlük rutinde 4 tane beslenme zamanı var şimdi. 09:30, 12:30, 16:00, 18:00 gibi.. Arada atlanabilir belki duruma ve uykulara göre.. Anne sütüne devam.. Seve seve :))

9.Bir de muhallebiler var verilebilecek yatmadan önce.. Onu da ilk haftanın sonunda deneyeceğiz :) Hadi bakalım ağzımızın tadı hep güzel olsun..

Katkıda bulunanlar: :)
http://ozguranne.blogspot.com/
http://gununcorbasi.blogspot.com/
http://kirazsevdasi.wordpress.com
http://kendiizinisurendeli.wordpress.com
http://derenerdogan.blogspot.com/

Bir de tabii Su ve Kanat'a da çok çok teşekkürler:))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder